Saturday, January 1, 2011

nEw YeaR~...

31/12, new year eve...

pukul 5pm smue yang nak pergi tengok wayang berkumpul kat rumah aku...
aku, ah tat, tiff, dauz, ah teng, wei xiang, lee ying, wei xiong and amnie...
kiteorg gerak awal sebab takut traffic jam...
maklum la, smue nak sambut 'new year',
nasib baik kiteorg booking ticket wayang...
tapi tu pun still dapat seat terpisah...
4 org kat hujung, lagi 5 kat tengah2...
geez~...xpe la, atleast ade ticket...
kiteorg tengok movie citer Gulliver's Traveller...
kelakar giler citer tu, lakonan Jack Blake...
terbahak2 kiteorg gelak...hahahahahaa...

lepas tengok wayang...kiteorg plan nak pegi dinner plak.
acttually nak pegi makan kat Sibaraku's Japanese food...
tapi full house plak, tempat famous memang la full house...
nak wat camne, terpakse cari tempat lain...
pastu plan pegi usha kat Soul Garden plan...
tengok kat menu, ingat kan murah...
kiteorg lupe, hari ni kan public holiday...
so, die ade mahal sikit...cehhh~
terus cancel...

lastly, kiteorg pegi kat sebelah Soul Garden...Nando's
memang lama kiteorg tengok menu tu...
x tau nak makan ape...
dalam 20 minit jugak la kiteorg bincang...hehee
last last smue amik set sendiri...cisss~
aku order 1/4 chicken with 2 sidelines (aku pilih rice and pery chips)...
aku, tiff, dauz n ah teng order yang sama cuma sidelines je lain...
pastu order extra hot...
dalam setengah jam, baru makanan kiteorg sampai...
apa lagi, smue makan dengan lahap nyer...lapar katekan.

dlam pukul 9 lebih kiteorg dah blah, next destination is Bukit Beruang Mount...
mase nak keluar dari parking, mengambil masa selama lebih 30 minit...WTF !!
sumpah ramai giler keluar arini...tension giler duk dlam kete lama2.
bayangkan lah, kiteorg sampai kat bukit tu lagi 5-10 minit nak countdown...
1st group (aku, tiff, dauz n wei xiang) dah sampai...
pastu group chun vun, quan, aaron, ros, kezen chun vun n sun tee sampai...
dieorg tak ikut pegi tgk wayang...malas katenyer
so kiteorg meet up kat bukit tu jer...
last group (ahtat, ah teng, amnie, lee ying n wei xiong) smpai lmbat giler...
sebab dieorg x tau lalu shortcut...duhh~
memang x sempat pun nk countdown kat atas bukit...

lepas smue dah berkumpul, kiteorg pun start hiking hingga ke atas bukit...
1st ingat kan biase jer, rupenyer bapak curam bukit dier...
aku dah la pakai selipar jer...
nyesal tak pakai sport shoes...grrr~ !!
orang paling last ialah ah teng n aku...hahaa
penat giler sial, berpeluh2 kiteorg...dah la pakai lawa2 time tu
siot betul...nasib baik ah tat at belakang...
tengok2 kan kiteorg...mane la tau tetibe tumbang ker...huhuu

kiteorg xde la sampai ke puncak, sebab tu kawasan larangan...
sampai satu tempat...smue tnggu aku n ahteng sampai...hahaa
pastu dieorg suh masuk lalu dalam semak, n naik bukit sikit...
seriously adventure siot nak pegi tempat tu...

apabila dah sampai ke destinasi nyer...
kiteorg terpegun giler tengok pemandangan tempat tu...
cantik sangat2...
so, aku pun terus amik paper lama, and duduk...
penat kot...angin bukit pulak sedap giler
sejuk je malam2 gini...hehee
dalam sejam lebih lepak kat atas bukit tu...kiteorg pun turun ke bawah balik...
and nak pegi 'yum cha'... =)

dieorg nak pegi 'yum cha' dekat2 jer...
kat area taman aku, Dima restaurant...kedai pak Arab
dah la masing2 panas + badan berpeluh...air cond plak xde
last2 owner tu bagi bukak aircond...hahaa
kiteorg pun terus duduk dalam sebab kiteorg ramai 15 org...
kat luar x muat...hehee

lepas order air masing2...budak2 ni nak wat surprise kat dauz sebab befday die 1/1...
hehee...so, chun vun pun bwak la kuar kek...
ingatkan kiteorg je yang celebrate...
owner kedai tu, siap buatkan video untuk dauz...hehee
lepas tu smue yang dauz makan tadi dier belanja...
untung sial...jelez aku
agak lama gak la kiteorg lepak kat Dima tu...
sebab budak2 cina ni main kat poker plak...
sempat~...aku pun join la sekaki...
sapa kalah kene makan ape ntah...memang meloyakan tekak aku
nasib baik la aku menang...x hingin aku makan bende tu
tiap kali yang kalah makan bende tu...
aku rasa cam nak muntah jer...geli giler siot.
eeeeeiiiii~...aku tahan je...hahaa

lepas smue dah penat and pening makan bende alah tu...
so, smue nak balik tidur...
wow!! we really enjoyed our new year eve diz year...macam2 kiteorg buat
u guys r the best la...love u guys damn much !! muah muah...

p/s : yaaa...i noe its too long, if u lazy to read then don't read la...duhh~

0 comments:

Post a Comment