Wednesday, February 6, 2013

Please...dont~


Assalammualikum & Salam Sejahtera...(hamboii)

well, u noe, i dont really update my blog that often...
but this time, something that really (SERIOUSLY) bother me...
its about when i did my part time job...
(tersasul english plak...hahahaha)

cuti sem lepas, aku menjadi partimer di sebuah tempat ni bernama A (bukan nama sebenar)
hahahahhaaa...sibuk lettew nak tau~
well, workin at there its not even my 1st choice tho...

tapi aku nak cter pasal sorang staff ni la...
since 1st day dier dh tegur2 aku kirenyer nk berkawan la...
tapi cara dier cam pelik skit...

he keeps calling me 'baby'...sebab katenyer muke aku cam baby...
well, itu dah semestinyer...x perlu pun ko bagi tau...
hahahha...riak jap~
then, dier kate perangai aku manja la itu ini la...
and yup, its really sounds like a gay...but hes not sebab dier dh ade awek~
sampai staff lain ckap itu P nyer baby...and thats me
duuuuuuhhhh...bile plak bini dier ngandungkan aku~
hahahahahahahhahaaa...

hari demi hari berlalu, hampir sebulan lebih sebelum aku brenti keje...
something yg buat aku pelik...
P dah langsung x tegur aku, even kebenciaan dier sangat ketara...
sampai staff lain pun perasan...
then staf lain tnyer kat aku...ape yg aku buat kat dier...
masalahnyer aku sendiri x tau ape aku buat kat si P ni...
aleh2 nak moody bagai...

setiap hari aku akan jumpe dier, then tanyer ape aku buat silap kat dier...
(since jadual keje sama)
tapi dier tetap xnk tgk muke aku, even ckap...
tapi aku x putus asa...cewahhhh~ hari2 aku tnyer smpi la aku brenti keje...hahaha
xde la, bukan ape...bile staff lain asyik tnyer2 ko...
nmpk sngat la dimata dieorg aku yg salah kan...
sbb tu la aku asyik tnyer dier ape aku buat...
tapi smpi skang dier x nak bagitau gak...
jawapan paling kerap... "takde pape"

maybe dier segan nak bagitau depan2, ok fine...
aku text dier...pun x reply gak~ shit betul...
aku keje situ sebab nak berkawan...

smpi la dah brape minggu lepas aku brenti...aku dtg la kat tmpat keje balik
sebab ade barang nak pulang n settle hal gaji...
well, sbb dh lama x jumpe staff2 lain...aku tegur la dgan senyuman paling manis...
then aku nmpk si P, aku pun "hi" la kat dier...
demmmm...mcm aku ckap ngan spender basah~
dier leh wat muke ketat then blah...cibai anda...
hahahahahhaa....

ade 2 situasi yang aku x leh blah ngan dier...

1st, time tu nk lepak ramai2...then dier kate xnk ikut sebab ade aku, so, dier amik keputusan
tuk g merempit...pastu bdk2 ni bagitau aku...serba salah plak aku dibuat nyer,
yela since dieorg lagi rapat ngan P berbanding aku...

situasi kedua, time tu 2 staff lain nak amik aku kat umah then dier naik skali...
tgh jalan tu si P tnyer nk g mane...pastu yg lain ckp nak amik aku kat umah...
si P ni bleh brenti tepi jalan then kuar dari kete semata2 xnk jumpe aku...
wow!!...kebencian ko amat dalam skali...ehehhee
yang mamat dua ekor ni g citer kat aku...
lagi la aku serba salah...sialan tol~ 

pagi tu, kol 3am lebih...aku call si P, tnyer ape masalah dier...utk terakhir kali...
most of the time dlam call tu, masing2 diam jer...
(kredit aku berjalan la hawau)...
tapi still dier xnk gtau gak...

sigh...pastu aku amik keputusan tuk xnk amik tau hal remeh temeh ni lagi...
gi mam la same kau...aku dh mintak maaf kire okay la tu...
hahahahaa...

pastu aku dah malas nak amik tau pasal ko...
even staff lain kejap2 sebut nama ko kat aku...
aku anggap aku x kenal ko sudeh...hahaa
wat pe nak pening2...

#post kali ni, sounds like a gay sikit...but dun worry...me still straight~ LOL

p/s : since aku seorang PLASTIK, kite tengok la sampai mne ko leh tahan...hahaa~ 

1 comments:

Anonymous said...

errr~ pelik je die tu.. HAHA

Post a Comment